Voor wie meer wil lezen…

De artikelen die ik schrijf zijn gebaseerd op studie en het vormen van mijn eigen ideeën daarover.

Ideeën ontstaan door literatuur te lezen, te vergelijken met andere literatuur, daar met derden over te praten, waar mogelijk de ideeën toe te passen in de praktijk en zo een eigen mening te vormen.

Op deze pagina kunt u door mij gebruikte literatuur vinden.

Berding, J. (2011). John Dewey over opvoeding, onderwijs en burgerschap. Een keuze uit zijn werk. Amsterdam: Uitgeverij SWP.

Bontekoning, A.C. (2012). Generaties! Werk in uitvoering. Hoe alle generaties onze cultuur veranderen. Amsterdam: Mediawerf Uitgevers.

Dasberg, L. (2009, 1e 1975). Groot brengen door kleinhouden als historisch verschijnsel. Amsterdam: Boom.

Delfos, M.F. (2005). Ik heb ook wat te vertellen! Amsterdam: Uitgeverij SWP.

Dijk, E.J. van. (2011). De hunkerende generatie. De leefwereld van jongeren. Uitgeverij De Banier.

Gardner, H. (1999). Soorten intelligentie. Meervoudige intelligenties voor de 21ste eeuw. Amsterdam: Uitgeverij Nieuwezijds.

Goleman, D. (2006). Sociale intelligentie. Nieuwe theorieen over menselijk gedrag. Olympus.

Hattie, J. (2014). De impact van Leren Zichtbaar Maken. Rotterdam: Bazalt.

Herpen, M. van. (2008). Duurzaam opvoeden en ontwikkelen. Antwerpen-Apeldoorn: Garant

Horst, W. ter. (2008). Christelijke pedagogiek als handelingswetenschap. Kampen: Uitgeverij KOK.

Lemov, D. (2013). Teach like a champion. 49 technieken om leerlingen te laten excelleren. Meppel: Ten Brink.

Luycx, C. (2015). Opvoeden met Stephen Coveys 7 eigenschappen. Het boek voor ouders en leraren. Amsterdam/ Antwerpen: Uitgeverij Business Contact.

Marzano, R.J., Pickering, D.J. (2016). Betrokkenheid! De sleutel tot beter leren. Rotterdam: Bazalt Educatieve Uitgaven.

Oers, B. van., Leeman, Y., Volman, M. (red.). (2009). Burgerschapsvorming en identiteitsontwikkeling. Een bijdrage aan pedagogische kwaliteit in het onderwijs. Assen: Koninklijke van Gorcum BV.

Oers, B. van. (2003). Carnaval in de kennisfabriek. Oratie. Amsterdam: Vrije Universiteit.

Oers, B. van. (2007). Voorbij het nieuwe leren. Pedagogiek, 27(2), 111-119

Spitzer, M. (2012). Digitale dementie, hoe wij ons verstand kapotmaken. Amsterdam: AtlasContact.

Plaats een reactie